קו המומחים- אסף

עודד: הערב, מאזינים יקרים, אנחנו שוב קוראים בשולחנות העבודה שלכם בשביל להבין מה אייקונים אומרים על בן אדם. הרבה יותר מכתב יד, כוס קפה גמורה, או שיחה פנים מול פנים.‬

אפשר לשלוח לנו את שולחן העבודה שלכם במורס, בפקס או באימייל. יש כבר תור, אבל ננסה להגיע ולנתח גם אתכם.

‫והפעם – אסף מתל אביב שלח לנו את שולחן העבודה שלו. מהעבודה. מה אנחנו יכולים ללמודד על איש עם שולחן עבודה ריק?‬

שולחן העבודה של אסף
אם תלחצו עלי אני אגדל

מירית: עודד, שניה לפני הניתוח, אני מרגישה שיש פה נסיון של מאזין לקדם עניינים עסקיים.

עודד: ‫ואנחנו נגד זה?‬

מירית: אני מדברת על הלינקים בנוטס.

עודד: ‫כמובן.‬
‫מה שמעיד על לויאליות לעבודה

מירית: טוב

עודד: ‫נחישות להראות לבוס מאמץ יתר‬
‫רגע רגע‬
‫בואי נתעכב על זה‬

עודד: ‫אני בטוח שבראיון עבודה‬
‫ששאלו מה תכונה רעה שלו‬

מירית: הוא אמר פרפקציוניסט?

עודד: כן
‫הוא אמר “אובר אצ’יבר”‬
‫”וורקוהוליק”‬
‫וכיוצא בזאת‬

מירית: אבל נראה שהוא לא שיקר
העדר של סממנים אישיים במעט בכלל
בשולחן העבודה
מעיד בין היתר על מסירות גבוהה

עודד: ‫אבל המרינה בתמונה מעידה על כמיהה לרחוק ממך‬
‫לכמעט בלתי מושג‬

מירית: פנטזיה על התרחקות
היית מהמר על איש שכלוא במערכת?

עודד: “‫אני עובד. אבל בראש שלי אני בחופשה‬”

מירית: מפחד להשאיר חותם בקיוביקל שלו?
עובד רק כדי להתקיים?

עודד: ‫עובד בשביל לעבוד, אבל מפנטז בשביל הנשמה‬
‫ראי, היעדר כל אייקון על שולחן העבודה – מעיד על אחד משני דברים‬
‫1. אדם מאוד מופנם ופרטי‬
‫2. מסודר מאוד‬

מירית: עודד, הייתי בוחרת דוקא באפשרות השניה
אדם מופנם היה נמנע גם מלהניח משהו שמרמז על אופיו על השולחן, הרי תמונה שכזו על שולחן העבודה היא סיבה לשיחה

עודד: ‫לחלוטין.‬
‫”איפה צילמת את זה… אה, הייתי שם פעם עם אשתי… ניסית את המסעדת פועלים ממש בסמטה שם… חה חה חה…” וכיוצא בזאת‬

מירית: לחלוטין
אנחנו רואים תוכנה לעיבוד תמונה ועיצוב ותוכנת תלת מימד למתקדמים
יש שיאמרו ארכיטקטים
אדם כל כך מסודר לא סתם משתמש בנדלן קיצורי הדרך שלו
בנוסף ישנה בחירה מעניינת בהקצאת נדלן מסוג דומה לפנקס!
מה דעתך על זה?

עודד: ‫שופע רעיונות‬
‫חייב תמיד לרשום אותם‬
‫זה כמו הפנקס ליד המיטה‬

מירית: אז תוכנת הנוטס, הפתקיות, היא רק מס שפתיים?

עודד: ‫היא עניין אסטתי‬
‫שימי לב שהיא לא משמשת אותו לתזכורות‬
‫כמו “למלא את הדו”ח”, “להתקשר לאבי” וכדומה‬

מירית: עודד, יש שלושה פתקים על שולחן העבודה והם לא באותו גובה, זה לא מתאים לפרופיל שמצטייר לי
או שאולי זו דרך נוספת להבעת יצירתיות…

עודד: ‫לא. הוא רוצה להבליט לעצמו ועולם את התכונות החשובות‬
‫כך הוא מתנהג גם במפגשים חברתיים‬
‫דואג להחצין את האזורים המחמיאים במראהו החיצוני, וכן את תכונות האופי הבולטות‬

מירית: על סמך מה אתה מסיק את זה?

עודד: ‫על סמך זה שיש פתקית בולטת‬
‫שיכול להיות שהוא פשוט הקליק עליה לפני שצילם את המסך.‬
‫אבל זה יהיה מטופש לא לתת משמעות למשהו אקראי.‬
‫שהרי אין “אקראי” בקריאה מיסטית‬

מירית: אין אקראי בחיים שלנו עודד, זה מה שאנחנו אומרים לכל מאזינינו

עודד: ‫לי יש סוגיה שאני מתחבט בה‬

מירית: בבקשה

עודד: ‫האייקון הראשון והמרכזי בדסקטופו הוא דפדפן הכרום‬
‫ממשיך את הקו של לחיות את הפנטזיה, להיות תמיד באינטרנט‬
‫אבל למה דווקא כרום?‬

מירית: העיצוב החלקלק, הרצון להיות תמיד בראש העדר- מבחינה טכנולוגית
גם הפוטושופ הוא גרסא אחרונה

עודד: ‫אוקיי,זה הפשט‬
‫מה הדרש‬
‫מה מסתתר מאחורי זה?‬

מירית: זו שאלה מעניינת עודד, רגע, שולח לי כאן מסרון אחד המאזינים
שניה
כן,
יקיר, קריית אונו, חושב שהבחירה בכרום היא בחירה אסתטית נטו.
אני מבינה
משהו שיתאים ויזואלית לאייקון “התחל” של גרסאת מע’ ההפעלה

עודד: ‫העיגול

מירית: עיגול לצד עיגול
שני כוחות משמעותיים בשוק
דויד וגוליית
או בימינו – גוליית לגוליית

עודד: ‫שני העיגולים גם מסמנים, לפחות בעיני, את המשקפיים שהוא חובש על עצמו בשביל לראות את העולם בדרכו‬

מירית: אני מסכימה לחלוטין עודד
ומזכירה לך את שולחן העבודה של הגברת מרפידים שבו הבחנת בצוהר האמיתי שדרכו היא הביטה בעולם בדרכה.

עודד: ‫כיצד היית מסכמת את אסף?‬

מירית: אני מרגישה שאסף עוד מחפש את הדרך שלו להתבטא, בינתיים- קצת בדומה לנערות מתבגרות הוא מבליט את התכונות החיוביות שלו, שם אודם, אולי איזה פס כחול
אבל טרם בחר בדבר שמייחד אותו
תראה,
אולי אתבדה ומתתחבא לנו פה איש אשכולות אמיתי
מן לאונרדו דה וינצ’י של הרשת
כותב באימפולסיביות בפנקס,

עודד: ‫בכתב ראי‬…

מירית: מצייר, עוסק בתלת מימד
וכל זה עם שולחן עבודה נקי
לי הוא עגוז קשה לפיצוח, יותר מהכל אני מרגישה ממנו תחושה של קיו-בולף כדור ביליארד.
מה אתה חושב?

עודד: ‫אני הייתי, לסיכום, מציע לאסף להוריד את המשקפיים ולהרים את ראשו מן הפנקס. ובמילותיו של אהוד מנור – “אתה עוד תגלה את העולם, אם תרצה או לא תרצה. יש עוד זמן להשתנות מן הקצה אל הקצה”.‬

מירית: יונית! יופי, זו הזדמנות מצויינת, יונית הטכנאית שלנו תמצא את השיר בתקליטיה ובינתיים נפרד מכם, קהל המאזינים, תודה לאלון המפיק
תודה לך עודד,
ליונית כמובן

עודד: ‫ולכל מאזיננו הנאמנים ששולחים דסקטופים וומתינים בתור בסבלנות לא אופיינית לישראל‬

מירית: כן תודה
שבת שלום

3 thoughts on “קו המומחים- אסף

  1. מי אמר סבלנות?? יאללה!

    בכל מקרה, הי עודד ומירית, האם שמתם לב שה”אוניה” הנה למעשה יותר כמו אוניית זבל (יש עליה באגר) והמרינה אינה אלא נמלוצ’יק של עיירת פועלים או דייגים אירופאית? עיצוב ספרדי משהו…
    אם כבר כמיהה למרחק, האם הוא לא טועה בכיוון?

    Like

  2. ואם אביב גפן היה בן 16 היום הוא היה משחק בסדרת ערפדים רגישים.

    כמו בפרק הלפני אחרון של הסימפסונס כשהבחורה של בארט אומרת לו שערפדים הם “אאוטסיידרים מגניבים שאוהבים בחורות ששונאות מעודדות”. הוא מצידו, כנראה מכיוון שהוא איש של באפי ולא דם אמיתי, עונה שכל הקטע שלהם זה ללעוס צוואר והם לא משתמשים במוצרי טיפוח לשיער.

    מילה למעלה.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s